-Embereknél minimum egy A/4-es, gépelt oldal. A betűméret maximum 12-es, sorkizárttal, vagy balratolttal írt, lehetőleg Ariel, vagy Times New Roman betűtípusban. Az előtörténet rész minimum fél oldal, a jellemrajz illetve a kinézet minimum negyed-negyed oldal hosszú legyen.
-Negyedvéreknél /az egyik szülő ember, a másik félvér/ illetve félvéreknél körülbelül 1,5 oldal, hasonlóan megszerkesztve, mint az emberek előtörténetei, de itt az életrajz rész körülbelül 1 oldal legyen.
-Tisztavérű vélák, tündék illetve koboldok esetében az körülbelül 2 oldal, 1,5 oldal az előtörténet, fél oldal a jellem illetve a kinézet.
Az előtörténet így nézzen ki:
Név: a karakter neve
Faj: a karakter faja /pl. ember, véla, tünde, fél-tünde…/
Születési dátum: mikor született a karakter
Születési hely: hol született a karakter
Vérminőség: aranyvérű, félvér, mugli származású
Beszélt nyelvek: az anyanyelvén kívül milyen nyelveken beszél
Patrónus: a patrónus alakja
Pálca: pl. 11 és háromnegyed hüvelyk, cseresznyefa, sárkányszívizomhúr maggal, kellemesen rugalmas.
Tagozat: a karakter tagozata, ha a felvételivel küldöd be az előtörténetet, ezt mi írjuk bele.
Előtörténet:
Az előtörténetben szerepelnie kell a karakter eddigi életrajzának, tehát, hogy hol és mikor született, családja, ha esetleg egy ősi varázsló család sarja, akkor egy kisebb betekintés az eredetébe. Amit
semmi kép ne hagyjatok ki, az a pontos születési dátum! Mivel a karakterek 15-16 évesen érkeznek az iskolába, próbáljátok meg 1992 vége és 1994 első fele közé tenni ezt az időpontot. Ide leírhatjátok, hogy a kari milyen iskolákba járt előzőleg, milyen nyelveken tanult, és, ha esetleg nem angol nemzetiségi, hol s mikor tanulta meg a nyelvet, ez is nagyon fontos, elvégre ha egy francia diák érkezik, és csak az anyanyelvét beszéli, nem várhatja el társaitól, se tanáraitól, hogy megértsék őt, így kérlek titeket, hogy erre fokozottan figyeljetek! Mondatokba foglaltan leírhattok ide mindent, amit előzőleg már felsoroltatok. Beleírhat még, hogy a karakternek esetleg mi a hobbyja, ha például kiskorában 4 évig balettozott, mért hagyta azt abba, s mennyire volt tehetséges benne. Legyetek kreatívak, itt bátran szabadjára engedhetitek a fantáziátokat, de azért próbáljatok ne átesni a ló másik oldalára, hiszen az mégis abszurd lenne, ha pl. egy 12 éves gyerek egyedül végezne egy vérfarkassal, vagy egy vámpírral, az is csoda, ha épp bőrrel megússza a találkozást.
Kinézet:
A karakter múltja után jön az, hogy hogyan is néz ki, hiszen a képen leginkább csak az illető arca látszik. Leírhatjátok, hogy milyen magas a karitok, milyen a testalkata, de annyira azért nem kell belemenni, hogy például hányas cipőt hord. Fontos a hajszín, hajtípus, szemszín, esetleges testékszerek, tetoválások, és hogy leggyakrabban milyen stílusú ruhákban látni, milyen tipusú sminket kedvel.
Jellemrajz:
Továbbá a jellemrajz is nagyon fontos. Erre vonatkozólag persze tehettek utalásokat az első részbe is, de külön is le kell írni. Nem elég annyi, hogy kedves, vagy ép barátságtalan, szépen ki kell fejteni, hogy mikor ilyen, mikor olyan, s ha pl. hangulatember, mitől tud gyökeresen megváltozni a hangulata. Nem feltététel, hogy a karakter ugyanolyan legyen mint te, kipróbálhatsz vagányabb, vagy épp visszafogottabb jellemű karaktereket is, talán az még izgalmasabb is, hiszen a változatosság sosem árt =)
Személyes tárgyak:
Ide írhatjátok azokat a tárgyakat, amik esetleg különlegesek, valamilyen mágikus erejük van, de persze ezt csak akkor használhatjátok ki, csak azután játszhatjátok ki, ha az iskola vezetői elfogadták. Persze lehet láthatatlanná tévő köpeny, de csakis az egyszerűbb fajtából, például olyan, amin nagyon erős kiábrándító bűbáj ül, de semmi kép sem a halál adománya. A karakterek birtokolhatnak például olyan poharat, vagy esetleg flakont, ami itallal van megtöltve, és mindig újratölti magát, tehát sohasem fogy ki. Bármilyen olyan tárgy, amit egy középszintű mágus is el tud készíteni, például a kari varázslószülei. Különleges tárgyak persze lehetnek varázstalan, mugli kellékek is. Például egy tőr, aminek gyönyörű a markolata, vagy egy családi ereklye, például egy medál, egyszóval bármilyen hétköznapi tárgy.
Állatok:
Ha a karakternek van állata, és azt a kastélyba is magával hozza, ide kerül, külön. Amihez nem kell külön engedély, az a ló, kutya, macska, nyúl, egér, hal, madarak, vadászgörény, és mindenfajta veszélytelen állat, a házirendben megtaláljátok a teljes listát. Egy tanuló három házi állattal rendelkezhet, hiszen a Severina egy mágusiskola, nem pedig állatmenhely =) Otthon lehet még nekik több is, és esetleg ki lehet játszani, hogy nagyon hiányzik már neki pl. a lova, épp ezért ír a szüleinek. Mágikus lények csak igazgatói engedéllyel hozhatók a kastélyba!